ІСТОРІЯ
Привіт мої любі.

Це найскладніший, але й найважливіший період нашого марафону. Не лякайтеся, буде натхненно!

Сьогодні я дам вам завдання, після якого у вас з'явиться готова ТЕЗИСНА історія. А потіііім ....! Потім у вас буде кілька чарівних днів наодинці зі своєю творчістю.

Отже, на сьогодні у нас із вами є:
  • Серце історії - головна думка
  • Естетика історії - локація та деталі
  • Образ головного персонажа, навіть його начерки.

І зараз ми з вами писатимемо, та вплітатимемо вашу головну думку, і Персонажа в естетику вашої історії, вашого маленького нового світу. Скоріш за все у вас вже з'явилися ідеї історії, коли ви підбирали естетику та Персонажа, а тепер ми зведемо все до структури та отримаємо план нашої історії. Ви знатимете ВСЮ історію наперед, яку ми ілюструватимемо в другій частині марафону.

ВАЖЛИВО: пишіть маленьку зрозумілу історію, щоб ви встигли довести її до логічного завершення. Зроблене краще ідеального, пам'ятайте!

*Також, якщо ви хочете подаватися в Добру Збірку, то пам'ятайте про обмеження в 5 сторінок Google Doc (11 розмір шрифту).
МАРШРУТ ДНЯ:
1
Вивчаємо підготовлені матеріали з минулих днів
Покладіть перед собою виписану фразу (серце історії) та відкрийте папку/дошку з естетикою та деталями історії.
2
Вивчаємо візуальну схему та пишемо тези
Уважно розгляньте візуальну схему історії та її опис, паралельно прикладаючи до неї свого Персонажа та свою естетику.
Записуйте короткі думки.

Пам'ятайте, зараз ви пишете ТЕЗИ, а не повну історію.
План, на який спиратиметеся в дні вільної творчості.

Мета дня:
тезисно описати історію
ВІЗУАЛЬНА СХЕМА ПОБУДОВИ ІСТОРІЇ:
Розбираємо схему:
1. Відкриваюча сцена. Стазис.
Це початок нашої історії, яка знайомить читача з головним Героєм та світом, у якому відбувається дія.

Це вихідна точка стану вашого персонажа (спирайтеся на Карту Персонажа). У стазисі ми описуємо спокійний стан, звичний день, настрій, торкаємося характеру. Ми знайомимося.

Стазис потрібен для контрасту в історії, на його основі розвиватимуться події.

Пропишіть тезисно:
  • У якому оточенні перебуває персонаж на початку історії?
  • Які предмети його оточують? Яке значення мають для персонажа?
  • Який настрій у персонажа на початку історії? Що він відчуває? Про що думає, мріє?
  • Хто оточує персонажа? Він також може бути на самоті.
2. Переконання.

У цьому блоці ми розповідаємо про переконання Героя - у що він вірить, чи не вірить, і яка проблема стоїть перед ним. Це зав'язка нашої історії, тому що у бік вирішення цієї проблеми ми і підштовхуватимемо далі нашого Героя.

Пропишіть тезисно:
  • Як ми скажемо читачеві про наші переконання? Герой сам скаже це вголос співрозмовнику? Собі самому? Хтось скаже це про Героя? Суспільство вкаже йому на його "неідеальність"?
  • Як Герой почувається з цими переконаннями? Чи має сумніви?
  • Пам'ятайте, що установка – проблема, яка вирішиться Серцем вашої історії.
Наприклад:
  • ваше Серце "будь собою", тоді, на початку історії хтось повинен сказати Персонажу, що він дивний, недостатньо гарний в чомусь, робить не так, як потрібно чи прийнято тощо.
  • або ваше Серце "малювати можуть усі", - тоді на початку історії Персонаж може зіткнутися з труднощами в малюванні та закинути це заняття, не вірячи, що він зможе.
  • або ваше Серце "брехати це погано", - тоді на початку історії Персонаж бреше (або навпаки захищає цю думку), щоб наприкінці підтвердити свої переконання.
3. Поклик.

Або "каталізатор". Це щось, що змусить нашого Героя піти назустріч вирішенню своєї проблеми, спростування чи підтвердження установки.

Пропишіть тезисно:
Яка зовнішня сила чи поклик з'являються у вашій історії? Як вони виникають?Як реагує на неї Персонаж? Згадайте його стан, який ми прописували у карті персонажа у першому завданні.

Наприклад:
  • Персонаж почув музику та пішов на її звук
  • Хтось позвав Персонажа прогулятись
  • Прийшов лист
  • Почув цікаву новину
  • Знайшов предмет
  • Почався дощ, гроза, ураган
  • Хтось покликав чи попросив про допомогу
  • Зустрів незнайомця
і тд. Варіантів нескінченна кількість.

Піддивляйтесь у вашу дошку естетики, що стало причиною виходу Персонажа зі стазису?
4. Роздуми.

А тут ми маємо три варіанти розвитку подій (дивіться схему)


4.1.Роздуми.
Щоб написати хорошу історію, не обов'язково відправляти Персонажа у подорож. Він може вирішити свою проблему не виходячи з дому.

Наприклад:
  • Хтось прийшов в гості (поклик) та завів діалог
  • Персонаж відкрив книгу і поринув у роздуми
  • Він говорить із дзеркалом
  • Знаходить лист і подумки веде діалог з автором листа щодо своїх переконань

Ви можете обрати цей спосіб, щоб розповісти про свою історію. Якщо ідеї не з'явились, дивіться наступний пункт.

4.2. Шлях.
Персонаж вирушає в дорогу, і змінює локацію. Опишіть атмосферу в якій опиниться персонаж, підглядаючи в обрану вами естетику. Пам'ятайте, що в дорозі і новій локації нам потрібно створити ситуацію, в якій Персонаж зробить правильний (на вашу думку) вибір.

Опишіть тезисно:
  • Куди він прямує?
  • Навіщо?
  • Що він бачить навкруги?
  • Що відчуває і над чим роздумує?

4.2. Портал
Персонаж йде у дорого не самостійно, він проти своєї волі опиняється в іншій локації. Цей варіант підійде для казкової чи фантастичної історії.

Наприклад:
  • випадково знаходить портал (поклик привів його до ньоного)
  • хтось викрав Персонажа (поєднуємо з покликом)
  • Персонаж заснув чи випив дивний напій

Незалежно від того, який варіант розвитку подій ви оберете, опишіть тезисно:
  • Що трапилось з Персонажем?
  • Що він при цьому відчуває?
  • Яке його нове оточення, де він знаходиться?
5. Вибір.
На цьому етапі нам потрібно створити ситуацію, в якій Персонаж має зробити вибір. Зазвичай це найбільщий шматок історії. Але не розтягуйте його надто сильно, щоб читач не загубив Серце історії.

Тут ви можете ввести додаткових персонажей, деталі, об'єкти, чари, все, що завгодно, щоб створити ситуацію, у якій буде чітко видно переконання Персонажа, і у якій розкриється Серце (мораль, основна думка) вашої історії.

Наприклад:
  • переконання "не бреши", створюємо ситуацію, де потрібно обрати: сказати правду, чи збрехати знов
  • переконання "будь собою", створюємо ситуацію, у якій Персонажу потрібно зробити так як того хочуть оточуючі, чи як хоче він
  • переконання "малювати можуть всі", створюємо ситуацію, у якій розчарований Персонаж просто не може не малювати, і розуміє, що все ж таки може :)

Опишіть тезисно ідеї для цієї ситуації, і те, як вчинить Персонаж.
6. Фінальна сцена
Завершуємо нашу історію. В цьому невеличкому шматочку, нам потрібно описати, що ж було з Персонажем ПІСЛЯ його вибору.

Опишіть тезисно:
  • як змінилось його життя?
  • що він відчуває тепер? (використайте карту Персонажа)
  • як змінились його відносини з оточуючими (якщо вони були в історії)?
Все! Ура! :)

У нас готова тезисна історія! Це вже майже готова історія, залишилось лише наростити на неї живий художній текст.

І в наступні дні (перевірте календарик), ви будете наодинці зі своєю історією.

Беріть ваш план і пишіть, любі!

Декілька порад:

  • Заздалегідь домовтесь, щоб годинку-півтори вас ніхто не зачіпав
  • Домовтесь з собою, що завершите історію, і не будете стрибати від однієї ідеї до іншої
  • Завершуючи роботу, залишайте одну незакінчену фразу, щоб на наступний день одразу включитись в роботу
  • ВІДКЛАДІТЬ ТЕЛЕФОН (це дуже важливо, нехай вас нічого не відволікає)
  • Можете увімкнути музику (посилання нижче, я пишу під неї)
  • Одразу візьміть собі щось смачненьке :)

МУЗИКА ДЛЯ НАСТРОЮ
ЗАКУЛІССЯ ІСТОРІЇ
Ось як виглядають мої тези для історії:

Відкриваюча сцена. Стазис.

Люмсі знаходиться на балу, який влаштовує її мати.
Її оточують подруги, що танцюють танець лілій.
Люмсі почувається спокійно, вона пишається бути в центрі уваги.
Мама хвалиться гості своєю донькою.

Переконання.

Подруга Люмсі розповідає їй, про що шепочуться дорослі. Смердюче озеро "скоро засмердить прекрасне плем'я метеликів".
Люмсі щиро пропонує почистити озеро.
Подруга з жахом: метелики не чистять озера, це не за статусом, не красиво.

Поклик.

Запах озера – поклик – зовнішня ситуація, яку ніхто не хоче вирішувати.
Люмсі вирішує піти подивитись, що там на озері.
Батько та мати відмовляються розповідати їй, що там. Це змушує її дізнатися про все самостійно.

Роздуми.

Діалог із подругою.
Люмсі вирушає в дорогу.
Нічого особливого не відбувається, вона просто спокійно доходить до озера, йдучи на його запах.

Вибір.


Метеликам не за статусом чистити озеро, але Люмсі хоче дізнатися, що там і не гидує піти туди.
Вона намагається розмовляти з ним, але безрезультатно.
Тут вона може розвернутися і піти додому, не знаючи, що робити, але вона залишається, пробуючи варіанти.
Щось відволікає її, і вона падає в озеро.
Їй вдається вибратись.
Озеро починає говорити із нею.
Вона розуміє його таємницю.
Другий вибір: зробити як раніше, не прожити урок. Але вона вибирає послухати озеро і зробити, як воно каже.
Проживає урок.
Тато та мама знаходять її на озері.

Фінальна сцена.

Батьки бачать, як дочка перша почала "розчищати" озеро.
Допомагають їй.
Потім усе плем'я допомагає очистити озеро.
Озеро стає чистим.

Хеппі енд :)

Потім я дам цим тезам відлежатися, я навіть заздалегідь точно не продумую, що відбуватиметься у сцені вибору, я просто уявляю, що має статися, щоб прийти до серця історії "роби, як відчуваєш", і як це вплине на оточуючих.

Якийсь час я намагаюся не писати, а просто думати про тези, і робити собі нотатки в думках.
А потім сідаю і одним махом пишу історію за планом.
Іноді я трохи відходжу від плану, це нормально, але загалом він дає опору та розуміння, куди рухатися в історії.
Нове завдання відкриється вже через декілька днів. І це буде блок Ілюстрація!

Вірю в вас!!!!
Тисни на серденько, якщо ознайомився з матеріалом
Я дійшов до кінця :)
Чекаю на ваші роботи в Instagram за тегом #alexandradikaia_SE12
Бажаю натхнення!